vrijdag 9 augustus 2013

These months I saw....



.... ons afscheid nemen van ons oude huis,
en van het nieuwe huis ons thuis maken.


... us saying goodbye to our old house
and making the new house our home.





En na de meeste dozen uitpakken, gaten boren, muren verven en het zo goed mogelijk doorstaan
 van al die hittegolven ben ik dan nu eindelijk zover dat ik weer fut heb om 's een blogberichtje
 in elkaar te draaien.... Ik heb de afgelopen tijd zelfs geen foto's gemaakt, kun je nagaan ;-).


And after unpacking most of all the boxes, drilling holes, painting walls and surviving all those 
heatwaves , I'm finally ready to do some blogging.... I didn't even make pictures those 
last few weeks ;-) !





Ik ben weer aan een haakwerkje begonnen en YAY! wat had ik dat gemist!
Maar ik kreeg het eerder gewoon niet voor elkaar door al die drukte....
Wat ben ik blij dat we nu langzamerhand weer in wat rustiger vaarwater terecht komen!

I started some crochet again and YAY! how I missed doing that!
I just didn't had the time or the energy before....
I'm so glad things will be a bit more "normal" from now on!




En kijk 's wat we hebben geërfd van de vorige bewoners?
Niet gek hè? Verder gaat de tuin nog helemaal op de schop, maar deze mogen blijven denk ik.
( Als ze lekker zijn !)

And look what we inherited from the previous owners?
Not bad, isn't it? The rest of the garden is going to change a lot but these plants are
allowed to stay I think. ( When they taste good!)







Dit stond er ook nog; weet iemand hoe die onderste plant heet toevallig?

These plants are also an inheritance; does anyone know what the name of
the second plant is, by the way?






Gisteren vond ik nog dit stoeltje bij de kringloop, leuk he?
Ik vond 'm nog leuker toen ik onder de zitting keek en dit label zag:


Yesterday I found this chair at the thriftstore, nice isn't it?
I found it even nicer when I looked under the seating and saw this label:



Een echt oudje volgens mij!

Voorlopig laat ik het hier even bij....
Allemaal een heel fijn weekend gewenst en hopelijk tot gauw!


A real oldy I guess!

This is it  for now....
I wish you all a great weekend and hope to see you soon!



34 opmerkingen:

  1. Dear Mirjam
    It is lovely to see you back on your blog. I hope you are starting to feel settled in your new home. Is the garden bigger than at your old house? Have your cats settled in too? The fruit looks lovely and I hope it tastes good as well.
    Best wishes
    Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes, the garden is much bigger! I'm so thrilled with it and I can hardly wait to make it more "us"....
      Thanks for your sweet comment Ellie, love from Mirjam.

      Verwijderen
  2. Heeee meis wat heerlijk je weer te lezen.
    Lekker genieten nu van je nieuwe paleisje met prachtige tuin! En de poezenbeesten? Hebben die ook al hun draai gevonden?

    Liefs Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie cadeautjes in jullie tuin. Geniet ervan!

    Liefs MamaNatuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welkom terug! Wat een blije foto's allemaal, begint het alweer echt als thuis te voelen? Jullie zijn redelijk in de buurt gaan wonen bij jullie oude huis, althans dat staat me bij, klopt dat?

    Ik vind je tafel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, we zijn 2 straten opgeschoven... En het is idd al helemaal "thuis" hier; heerlijk!
      (Enne... de tafel is van Ikea ;-)

      Verwijderen
  5. Oh heerlijk een nieuw huis, lekker alles weer ordenen enzo..alhoewel k zou daar ook tegenop zien want ik kan moeilijk afscheid nemen van ehm spullen ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, fijn dat je er weer bent! Leuke foto's en fijn dat je 'over' bent. Respect hoor, met die hitte!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Welcome back to blogland, nice to read you again!! Great that most of the big works are done, enjoy your new home :-))
    xxx Nata

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat goed dat je er weer bent en wat zullen jullie afgezien hebben met die hitte.Maar nu is alleen nog maar opbouwen en leuke dingen doen en scoren bij de kringloop ( toe maar).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Welcome back ... thrilled to see you pop up in my reader ... hope you have settled well in your lovely new home ... Bee xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heb gisteren uit een aantal oude flow magazines mooie bladzijdes gescheurd om er enveloppen van te vouwen.
    Kan het kloppen dat je hier in hebt gestaan??
    Fijn dat het huis goed voelt, geniet er van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zo'n mooi kroeg stoeltje liet ik ook niet staan ! en ja verhuizen sloopt je.. :-) maar het ziet er wel heel gezellig uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het ziet er al geweldig gezellig uit!
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  13. jeej! Welkom terug :) en super gefeliciteerd met je nieuwe huis. Maar wat een hoop gedoe is dat he zo dat verhuizen. Ga lekker in je mooie stoel zitten buiten en de tuin en geniet even van alles wat je hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk, dat stoeltje. Veel geluk in je nieuwe huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Haaaa, daar ben je dan ! Als je weer met haken bent begonnen betekent
    dat dat er aardig wat al op z'n goede plek staat ;-) Dat knalrode Thonet
    stoeltje staat er alsof het er altijd al bij hoorde !

    (nee, ik ken 'm wel maar niet de naam .... giftig ? hoop dat de peren smaken,
    en zo'n doornloze braam is alleen maar heerlijk bij het plukken !!! de druiven
    zien er goed uit .... onze buren hebben een druif waar nooit wat aan hangt ... )

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ik ervan kan zien, ziet er goed uit !!!! Veel geluk in jullie nieuwe huis !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hé Stins je bent er weer :)
    Veel geluk en plezier in jullie nieuwe woonst !
    Heel mooie foto's !!

    BeantwoordenVerwijderen

  18. wat weer een prachtige foto's heb je gemaakt! Die had ik wel een beetje gemist hoor....en wat een leuke erfenis van de vorige bewoners, hoop idd dat het smaakt! Veel geluk in je nieuwe huis!
    Groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Even over het plantje; het is de Karmozijnbes. Even op google kijken, je hebt 2 varianten en ik kan zo niet zien welke het is. Het is volgens mij een zelfzaaier

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Welkom terug! Aan de eerste foto te zien ben je dol op stipjes, leuk! Verder ziet het er op de foto's al weer lekker gezellig uit hoor, al die dozen uitpakken is niet niks. Wat supergaaf toch dat stoeltje! dat zijn toch de verrassingen die je dan eruit pikt. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hier ben je weer! Ziet er allemaal leuk uit, ik geniet van je foto's. Komt helemaal goed om van je nieuwe stekje een warme thuis te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hallo,

    Prachtige blogpost en welkom terug in blogland , je zal ook blij zijn dat alles zowat achter de rug is .
    Nu genieten en een haakwerkje erbij hoor :-)
    Je hebt daar een mooie plaid op je zetel liggen ség! En ook de deken die je nu bezig bent is leuk, ik had die golfstteek ook in gedachten voor ons dochter haar deken. Is zo een speelse steek he, daarom.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat fijn om jou weer te lezen én onmiddellijk zo'n heerlijke foto's te mogen zien. Fijn dat de drukte een beetje geminderd is! Welkom terug én geniet van alle nieuwe indrukken van '2 straten verder' :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Glad to see you back. House moves are so exhausting, physically and emotionally. Wishing you happiness in your new home xx

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hey Mirjam,

    Fijn dat je weer terug bent! Zo'n verhuizing is niet niets, zeker niet met die hitte!
    Prachtige foto's! Wat een moois in jullie tuin! En fijn handwerk!
    Geniet van jullie nieuwe huis en de terugkerende rust.
    Hier gaat alles goed, megarond en redelijk gezond. Deze week wordt er weer geblogd :-)
    Liefs Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat leuk om weer van je te lezen!!
    En gelijk weer prachtige en sfeervolle foto's! Wat is het nieuwe huis mooi geworden!
    Lekker bijkomen nu, van de drukke tijd, en genieten van je nieuwe huis!
    Hoe gaat eht met de katten?
    Joh, wat een bof, wat een prachtige vondst, het Thonet stoeltje!!
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wauw, goede vondst dat stoeltje! Ziet er heel gezellig uit jullie nieuwe huis en tuin :-) mooi!
    Geniet en veel geluk op het nieuwe adres, liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Is dat een Hoja? Ik weet niet hoe je dat schrijft, maar ik zag ooit een plant bij iemand die zo heette.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik ben weer gezellig bijgelezen bij je.
    En heb genoten van je mooie foto's en de poezen natuurlijk. Wat een leukerds zijn het toch.

    Die Karmozijnbes heb ik ook in mijn tuin. Helaas, kan ik wel zeggen. Onuitroeibaar.
    Hier een filmpje erover: http://www.wezooz.be/video-tuin/tuintip-onkruid-mooi-karmozijnbes

    Bedankt voor je opmerking over het luciferdoosje. Ik ga er nog een blogje aan wijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik heb 't doosje in m'n letterbak staan!
    En die karmozijnbes heb ik er ook uitgehaald, hij dook al her en der in de tuin op....
    Ik geniet ook altijd van jouw Zweedse belevenissen!
    Groetjes van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen